vad är det med sura tanter?


hittills har jag levt i en pastellrosa bomullstillvaro där äldre damer är goa, nyper en i kinden, bjuder på bakverk och har alltid ett klokt ord över.

tills jag hörde om dödshjälpstanten som trängde sig före Henk i kön, och Hannas Panduro-skräckisar som gnällde och drog henne i byxhällorna. Då började jag att tvivla.

idag vet jag. De finns överallt. På Skattemyndis vägrar censurdamen följa lagen och tittar på en som om man vore kriminell.  
På tingsrättens exp är man en nagel i kopieringsdamens mascaratyngda ögon.
På institutionen är man en irri-skitunge som vill ha ut sin tenta när hon har som mest papper att lägga i rätt file. Dallasgogglisdamen.

världen är ond. Varför kan de inte bara le lite? Eller hur vore det om alla förvaltingsladies pratade bebi-språk när man kom? 

Mycket bättre.

Kommentarer:
Postat av: Bruce Wayne

Hahahaha! en rolig blogg! Är du i Götet nu för gott??

Postat av: Marie

Japp! För gott= tills jag flyttar nån gång... Snygg site förresten! Hon är duktig Anna.

Filmklubben forever...

2006-03-22 @ 15:14:30
Postat av: Hanna

Jag är jätteledsen att jag har introducerat dig i denna bittra värld av sura pensionärer! Verkligen! Kanske kan vi packa brödsmulor i plastpåsar och gå och mata änderna i Slottskogen i helgen i hopp om att möta någon trevlig liten tant eller farbror där som ger oss tron på den vänliga pensionären tillbaka?

2006-03-23 @ 17:36:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback