Cowboy eller rock?

Vissa människor kan bara gå in i en butik och köpa nåt som passar hela deras stil och som de aldrig ångrar. Inte jag. Har köpt nya stövlar. Skitnöjd precis efteråt. Nu klämmer de och skaver. Dessutom hade jag aldrig tänkt att jag skulle köra cowgirl-grejen. Föll dit ändå. Blir hög som ett hus i dem, eller väldigt lång. Måste nog byta imorn. Ska bara kolla med stil-Lexy först. Han brukar veta.

Mina klädköp är oftast helt slumpmässiga. Det finns ingen genomtänkt filosofi bakom min grymma stil. Det bara blir. Ungefär som alla andra val jag gör. Beror på vilket humör jag är på, vilken film jag senast sett eller vem som är min shopping-polare. 
Temat är kanske ändå kvinnligt, svart, rött och grönt. 

Det jobbigaste är när man inser efter två veckor i ett par dyra jeans, att de sitter som skit. Ingen återvändo. Bara att gå där med sömmar som sticker in i rumpan, och tyg som påsar sig vid knäna. Eller så ligger de där i garderoben som ett dåligt samvete varje gång man öppnar dörren.

Trodde aldrig jag skulle sjunka så lågt som att skriva om kläder på min blogg. Nu är det gjort. Och jag skäms.



Kommentarer:
Postat av: Lexy

Kläder is life. Inget lågt med det. Ju. Vad är det för brallor som du är missnöjd över. Hoppas inte det är dem som jag valde ut åt dig.
Jag har inte sett dina boots ännu. Kan inte säga vad jag thinker elle stil-Lexy kan inte yttra sig.

Snart är vi i Norge. KUL!

2006-03-13 @ 16:13:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback