Min baby



Snart är hon min! EOS 300D...Vilken skönhet! Ett riktigt kap! Ledsen att jag hann före, Emil. Vilka äventyr vi ska ut på, hon och jag. Se världen på ett nytt sätt, fånga de där ögonblicken och låta andra få njuta av dem.

Ikväll ska vi kolla in Clooneys nya. En film om kommunist-häxjakten i Hollywood på 50-talet. Tänkvärt.
Annars är jag mitt uppe i Dr Zjivago, del 2 på filmklubben nästa vecka. (www.filmklubbens.blogg.se) Dramatisk, vackra skådisar, ledsna barn. Ärligt talat, jag måste ha halvsovit emellanåt för jag greppade aldrig handlingen. Nån som kan ge mig en up-date? Daniel, va det din favvo?

Snart: Nytt nummer av gulliga Vimmel. Plus nytt nymmer av Gyro, där jag och Hanna grävt bland unkna fördomar. Tack för samarbetet, stans bästa frukostvärdinna!
Bubblare: Grävartikel om soc. i tidningen Socialpolitik.

Har ni någon gång varit på en fest där ni känner på er att något kommer hända, ni kan inte riktigt engagera er i något av samtalen, för egentligen känns det som om ni sitter som en fluga på väggen och bara iakttar allt. Helt plötsligt kommer det. Peripetin, vändpunkten - det som gör att allt stannar upp. Ni är i centrum, men vill inte vara det.
Röd vätska gör fläckar på ljust sofftyg och är svårt att få bort, riktigt svårt. Sorry Olle och Malin.

Veckans citat: " Gud kan bara älska" - av en av de där fina damerna med knäppta händer i kyrkan.

Kommentarer:
Postat av: emil

men jag kan väl få låna?

Postat av: Hanna

Broder Roger (som grundade Taizé) har skrivit en bok med titeln Gud kan bara älska. Har du läst den?

2006-04-03 @ 17:57:05
Postat av: vicky

Ooo, grattis till bäbisen!

2006-04-07 @ 16:48:42
URL: http://www.vickywrite.webblogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback