Jag hjärta offentlig förvaltning

...för ett tag sedan skrev jag bittert om kinkiga förvaltningsladies som lever för att göra livet citron för vanliga människor. Nu är jag omvänd! Vaknade med en klump i magen imorse. Visste att idag måste jag betala tillbaka för gamla ungdomssynder. Mitt sura bostadsbidrag anno 2004. En förmögenhet för en lusfattig student.

Ringde en viss offentlig förvaltning för att smöra till mig en avbetalningsplan. Möts av en kvittrande, sprudlande, superduperglad gosig dam som lever för att göra livet till en räkmacka för ångestfyllda bidragstagare.

"Men lilla vän du måste ju leva också, du kan få lägga upp det precis hur du vill!"

Vilken kärlek som strömmade emot mig genom luren!

Halleluja!

Ringde nog precis efter morgonkaffepausen...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback