Böcker, böcker, böcker...

Det har blivit min lott att läsa böcker. Jag var aldrig nån bokmal när jag var yngre. Helt plötsligt hade jag läst 60 poäng litteraturstudies. Helt plötsligt började jag recensera böcker och nu har jag ansvaret för en hel boksida... Och i brevlådan dimper det hela tiden ner massvis med tegelstenar. Det bara blev.
Iakttagelse: Varför måste alla böcker skrivna av kvinnor/tjejer vara rosa-aktiga? Ok, rosa är min favoritfärg men det betyder inte att jag tycker att det passar på böcker. Det ser så plastigt ut. Till och med feminister som Skugge har rosa kletat över hela hennes bittra småbarnsföräldersbok. Förresten är jag så trött på henne...
Vem har undgått att höra hur hon brukar Googla på sig själv och få över 600 000 träffar och tycker därför att hon är värd så mycket mer betalt. Vad är hon egentligen? Vad kan hon? Förutom att tycka om saker.... Skriva kan hon inte iallafall. Men ändå tjänar hon multum på just det.
Äsch, jag är bara avundsjuk. Det är min mors analys på det mesta. Så fort någon är dum.
...jag får bara 3 träffar på mig själv.

Kommentarer:
Postat av: Lexy

Det heter ju studies, inte science.

2006-04-20 @ 13:35:45
Postat av: M:et

haha, nu har jag ändrat det, så ingen fattar vad du menar...å ja som har 40 poäng engelsk-studies.. skäms...

2006-04-20 @ 16:25:24
Postat av: Lexy

Igen! Second time around. Lite skäms på dig. Ses om en timme, typ. Movie night!

2006-04-20 @ 17:20:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback