Återträff

Jag har betalat in 370 kronor på ett konto. För det får jag; helstekt fläskfilé, råstekt potatis, portvinsstuvade champinjoner, kaffe och kaka.
Dessutom; åtskilliga återseenden. Vet inte hur jag kommer känna innan. Undrar hur alla kommer att känna innan. Blir ledsen när jag tänker på hur mycket ångest en klassåterträff kan skapa. För vissa. Andra kommer glatt berätta om sin fina karriär och visa kort på sin fina sambo plus gullig bebis på väg.
Jag är nåt mellanting. Det blev bra - men kanske inte som jag hade tänkt någonstans i bakhuvudet.

Mest nyfiken är jag på att se hur alla andra ser ut och vad alla gör. Vilka människor de har blivit.
Tänker att vi nog kommer att falla tillbaka i gamla roller.

Vilka skäl kan ha för att inte komma tror ni, förutom praktiska?


Kommentarer:
Postat av: Lexy

Oj 370 pistoler. Jag vill också gå på klassis återträffis, som det heter på latin. Jag har inte fått någon inbjudan. Tänk om de hatar mig?

Postat av: nicklas

jag har redan varit iväg. det var svinkul

2006-04-28 @ 07:51:57
Postat av: Anna

Jag har också varit, helt klart värt det. Enda anledningen att inte komma är förmodligen om man är skuldbelagd och kronofogden jagar en så fort man visar sig ute och det är omöjligt att skrapa fram 370 riksdalerna. Och om så är fallet skulle man antagligen inte vilja vara där ändå!

...ok om man sitter i fängelse eller på psyket är det också bra anledningar att inte dyka upp.

2006-05-03 @ 15:19:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback